ituseenbitar.blogg.se

Hej! Jag använder mest den här bloggen för att skriva av mig när det behövs. Men hoppas ändå att någon kan ha nytta av den!

Förtroendet till det svenska rättsväsendet

Publicerad 2015-10-15 19:24:00 i Allmänt,

Har absolut ingen tilltro till polisen i sverige, inte bara pga det jag varit med om utan också hur många andra behandlats.Man kan såklart inte skylla allt på poliserna men det finns idag många fler dåliga än bra poliser. Något jag dock bär med mig är när jag först kom till polisen och tog en kölapp precis som alla andra. Jag kom till luckan där en kvinna satt och bakom henne stod bland annat en man. Jag berättade vad det gällde men också rädd som jag var om det var möjligt att göra en anonym anmälan? Det gick såklart inte och jag var så nära på att bara gå därifrån. Mannen som då hörde vad jag sagt gick fram till luckan och sa , skit i det, vad spelar det för roll?! Sätt dit den Jäveln. Det lilla betydde så mycket för mig just då. Han trodde på mig och han såg hur pass dåligt jag mådde.Han gav mig styrkan att anmäla. Fler poliser som honom behövs verkligen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Är 16 år och bor i Stockholm!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela