ituseenbitar.blogg.se

Hej! Jag använder mest den här bloggen för att skriva av mig när det behövs. Men hoppas ändå att någon kan ha nytta av den!

Mitt straff

Publicerad 2015-10-15 20:35:00 i Allmänt,

Jag har fått tagit konsekvenserna av mitt handlande, jag drack och hade roligt lixom alla andra. Det var mitt brott.Straffet jag fick var att leva med ångest och ständig rädsla. Att alltid behöva oroa sig.Att känna ångest varje gång jag satte mig på bussen, och hoppades av hela mitt hjärta att slippa träffa på någon som ville mig illa. Att leva i den kropp som inte var jag längre, den tjejen försvann för länge sen. Redan från första dagen då han tog det han ville ha och lämnade efter sig ett tomt skal.Bitar som bara väntar på att få limmas ihop. Det är ganska sorgligt att tänka att om jag som en liten flicka hade sett mig idag, hade jag varit stolt över mig själv? Jag känner mig äcklad över mig själv, och äcklad över tanken på killar,missförstå mig inte jag känner många fina och bra killar också. Men jag måste acceptera mitt straff, jag förtjänar inte bättre.Ta vad du vill ha och lämna mig sen.Det är vad alla gjort hitills så du kan väl lika gärna fortsätta. Varför ska jag jobba på min självkännsla och min syn på mig själv, att jag förtjänar bättre, om ingen annan gör det? Det här är mitt liv,och minnena försvinner aldrig,jag måste lära mig att leva med dom.
 
Hans straff..
I sverige lever vi efter principen: det som inte går att bevisa hände inte. Just därför hände det aldrig. För honom blev det aldrig några konsekvenser, inte nu, inte då. 
Fick höra av min psykolog när jag berättade att jag ångrade anmälan från första början att "han har nog ändå fått sig en tankeställare" och "förhören var nog också jobbiga för honom". Men är det straff nog? Ska man nöja sig med det? Han har förstört i princip hela livet för mig men ändå förväntas jag nöja mig med att han nog fått tänka efter,eller att han nog inte gör om det? Det känns så jävla orättvist. 

Kommentarer

Postat av: HN

Publicerad 2015-10-15 20:44:14

Va jäkla jobbigt!
Jag tror ändå att det var viktigt att anmäla. Att han inte fick straff är ändå inte ditt fel nu. Du har gjort det du kan.
Kram

Postat av: mimmi

Publicerad 2015-10-17 00:47:50

nonoNO! Du ska inte straffas!du är inte värd Något straff! Du ska älskas!du Är älskad och värd all kärlek! den du kan få i dagarna framför dig! no du ska inte leva med minnerna, lämna det som varit! och tro det kommer bättre framför!! var snäll mot dig<3

Postat av: Julia

Publicerad 2015-11-12 18:58:56

Jag blev våldtagen för snart två år sedan, om 10 dagar är det två år sedan... Jag anmälde 1,5 år efter våldtäkten och jag har i många stunder ångrat mig. Mitt fall gick inte till rättegång men vi har statistiken emot oss och under hela processen sa mitt målsägandebiträde att jag stått upp för mig själv. Dock har jag aldrig känt att jag stått upp för mig själv eftersom inget hände med honom? Men, jag går i en samtalsgrupp för andra som varit med om våldtäkt också går, där var en kvinna som är äldre som sa att hon beundrade oss som anmält för att vi har stått upp för oss, att vi vågade visa omvärlden och oss själva att det som hände oss var fel och att hon önskade att hon hade stått upp för sig själv. När hon sa det kände jag för första gången att ”shit, ja, fan vad modig jag var och jag har verkligen markerat för alla att det inte var okej”. Jag hoppas att du någon dag kan komma att känna likadant även om det suger att de fucking jävla idioterna aldrig låstes in eller ens fick någon böter.

Jag hoppas och tror att det ändå verkar dem inners inne. Min gärningsman nekade bara och sa att jag var med på allt och förundersökningen las ner för att ”det var inte uppsåt till brott”. Ehh ahaa? Så man behöver ha uppsåt till att våldta? Men jag vet att både han och jag vet vad som hände och jag hade oturen att träffa på honom ute på krogen och då såg jag det i hans ögon att han skämdes. Jag mådde dock dåligt en vecka efter att ha mött de där ögonen i 2 sek som kändes som 10 min..

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Är 16 år och bor i Stockholm!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela